Tutaj jest flash.

Scenariusze ćwiczeń gimnastycznych


„Przez cztery pory roku”


Opracowała:
mgr Edyta Wierzbińska

 



SCENARIUSZ ZABAW GIMNASTYCZNYCH
DLA DZIECI 3-6 LETNICH
na sali gimnastycznej dla dwóch grup


TEMAT: Pobawmy się razem – już wiosna!!!!

Prowadząca: Edyta Wierzbińska

Cele operacyjne:
Dziecko:
-chętnie bierze udział w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym
-przestrzega określone reguły,
- umiejętnie współdziała z partnerem i w drużynie
- przyjmie właściwą postawę podczas określonych ćwiczeń
-potrafi współzawodniczyć, cieszy go wygrana jak i przegrana
-integruje się z kolegami z równoległej grupy rówieśniczej
- przeżywa radość i zadowolenie z przeprowadzonych zajęć

Metody pracy:
Czynna- zadania stawiane do realizacji 
- elementy pedagogiki zabawy
- elementy W.Sherborne

Forma aktywności:
- ruchowa

Pomoce:
Szarfy w czterech kolorach, ścieżka dźwiękowa do ćwiczeń, chusta animacyjna


PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1.Ćwiczenia porządkowo-wychowawcze
(zbiórka, przywitanie)

Dwie grupy przedszkolaków stoją w dwóch szeregach naprzeciwko siebie. N-lka rozdaje dzieciom szarfy: dwa kolory jednej grupie, dwa kolory drugiej grupie.

2.Zabawa „Witam was”

Dzieci ustawiają się w dwóch kołach. W kole wewnętrznym dzieci stoją zwrócone twarzami do swoich partnerów z koła zewnętrznego. Przy melodii płynącej z magnetofonu, wszyscy śpiewają powitalną piosenkę, a w odpowiednich momentach klaszczą w dłonie kolegi.

WSZYSCY SĄ, WITAM WAS
ZACZYNAMY-JUŻ CZAS
JESTEM JA, JESTEŚ TY
RAZ, DWA, TRZY

3.Zabawa orientacyjno-porządkowa- „OGONKI”

Wszystkie dzieci maja ogonki (szarfy zaczepione za spodenki),luźno biegają po sali. Każde dziecko stara się zabrać jak najwięcej ogonków.

4.Zabawa o charakterze ożywiającym- BEREK BOCIAN

Dzieci biegają po sali. Obroną przed łapiącym berkiem jest przyjęcie pozycji na jednej nodze z ramionami w bok.

5.Dzieci ustawione w parach. DOTYK

Dzieci dotykają się różnymi częściami ciała wymienianymi przez n-lkę. Ćwiczeniom towarzyszy muzyka.
6.Zabawa ROWEREK

Dzieci dotykają się stopami. Naśladują jazdę rowerem-na przemian naciskają stopami.

7.Zabawa ŻOŁNIERZE

Dzieci o określonym kolorze szarf maszerują energicznie, dynamicznie po sali w rytm muzyki. Na sygnał zmiana koloru szarf.

8.Zabawa TANIEC WĘŻA

Dzieci węże pełzają, wyciągają się, rozwijają ciało, zwijają się w kłębki.

9.Zabawa LUSTRZANE ODBICIE

Dzieci siedzą w parach naprzeciwko siebie; jedno dziecko z pary robi śmieszne minki, a drugie stara się je naśladować.

10.Zabawa na czworakach PRZEJDŹ POD MOSTKIEM

Dzieci o określonym przez n-lkę kolorze szarf tworzą mostek, pozostałe dzieci kolejno przechodzą pod tym mostkiem (na zawody). Dzieci dzielą się na dwie drużyny grupa I i II i podejmują elementy współzawodnictwa.

11.Zabawa bieżna PRZEPLOTEM

Dzieci biegają swobodnie po sali, każde trzyma szarfę w ręku, na sygnał każde dziecko stara się przepleść przez siebie szarfę jak najszybciej.

12.Ćwiczenie korygujące wady stóp KTO SZYBCIEJ

Dzieci siedzą w parach, twarzami do siebie. Podnoszą jedną szarfę palcami stóp (raz lewą, raz prawą stopą)

13.Zabawy Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ

• morze- dzieci trzymają chustę i falują nią w różnym
tempie i z różną siłą,
• kąpiel w wodzie- jedno dziecko wchodzi na chustę,
pozostałe leciutko nią falują,
• rybak i rybka- jedno dziecko „rybka” wchodzi pod chustę,
dziecko „rybak” ma za zadanie złapać rybkę,
• traf do dziurki- n-lka wrzuca piłeczkę, zadaniem dzieci jest
trafienie piłką do dziury znajdującej się w środku
chusty.

14.Marsz po kole przy spokojnej muzyce

 

 

SCENARIUSZ ZABAW GIMNASTYCZNYCH

 

 DLA DZIECI 3-6 LETNICH

 na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym 

 

 Wiek przedszkolny ( 3-6 lat) jest okresem szybkiego rozwoju dziecka.

Następuje rozwój fizyczny – zmieniają się proporcje ciała, wielkość narządów wewnętrznych, dziecko przybywa na wadze. Doskonalą się także procesy psychiczne – pamięć, myślenie, uwaga spostrzeżenia.

Dziecko w tym okresie jest ciekawe świata. Interesuje się wszystkim, co go otacza. Ciągle zadaje pytania – po co?, dlaczego? co to jest ?

Warto wykorzystać ten okres w życiu dziecka na zaspokojenie jego ciekawości otaczającym światem. Bardzo pomocne w tym względzie mogą być Ćwiczenia gimnastyczne na świeżym powietrzu, pełnią one przede wszystkim funkcje zdrowotne ale i nie tylko.

Dzieci bardzo lubią : biegi ,skoki, wspinanie się, przeskakiwanie przez przeszkody, elementy rywalizacji..

Uważa się ,że ćwiczenia fizyczne :

*  wzmacniają  mięśnie , co jest ważne dla utrzymania prawidłowej postawy i stabilnych stawów

*  wyrabiają lepsze poczucie równowagi ,

*  doskonalą koordynację ruchów

*  rozwijają giętkość ciała

*  wzmacniają kości (są twardsze) i dlatego rzadziej zdarzają się złamania

*  rozwijają  poczucie własnej wartości

Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, iż ćwiczenia fizyczne mogą przedłużać życie.

 

Brak ruchu powoduje :

 

*  nadwagę,  *pojawienie się wysokiego poziomu cholesterolu we krwi * nadciśnienie  tętnicze.

„Pierwsze zmiany mogą występować już u nastolatka,a rozwijając się mogą doprowadzić do choroby serca .

   TEMAT: „-HU, HU, HA! ZIMA NIE JEST TAKA ZŁA !”

  Wszystkie dzieci z niecierpliwością oczekują nadejścia zimy. Często w przedszkolu biegną do okna, aby zobaczyć, czy spadł wreszcie upragniony, pierwszy śnieg. A gdy za oknem zawirują pierwsze białe śniegowe płatki, trudno zatrzymać dzieci nawet przy bardzo ciekawych zajęciach. Zawsze będą takie, które podbiegną do okna, przykleją nos do szyby i zawołają: - śnieg, proszę pani, pada śnieg !

 Prowadząca: Edyta Wierzbińska

  Cele operacyjne dziecko:

- samodzielnie wykonuje czynności samoobsługowe

- przestrzega przyjętych umów zachowania podczas zabaw na śniegu

- uczy się tropienia przez rozpoznawanie śladów zostawionych na śniegu;

- wymienia właściwości fizyczne śniegu tj. zimny; suchy- mokry; twardy- miękki;  czysty-brudny- w oparciu o własne eksperymentowanie;

- przeżywa radość i zadowolenie

- umie współpracować w małych zespołach

 

Metody pracy:

 

- czynna

 Forma pracy:

-ruchowa

 Pomoce:

Górka, sanki, narty

 Przebieg zajęcia:

Ćwiczenia w ogrodzie poprzedzone są zajęciami dydaktycznymi nt. „Co to jest śnieg?”. Nauczyciel przeprowadza doświadczenia odpowiadające na trzy kluczowe pytania:

 CZY Z KAŻDEGO ŚNIEGU MOŻNA ULEPIĆ BAŁWANA?”- zabawa badawcza przeprowadzana dwa razy.

 1. Kiedy na dworze nie jest zbyt zimno (niewiele poniżej 0oC)

2. Kiedy na dworze jest bardzo mroźno.

-dzieci lepią śnieżki, kule śniegowe przy niebyt dużym mrozie, a następnie ponawiają próbę w mroźny dzień.

Śnieg mokry pada wtedy, kiedy nie jest zbyt zimno; moczy ubranie, z trudem daje się strząsnąć, łatwo formować go w kulki.

 Śnieg „puchowy” pada wtedy, kiedy jest bardzo zimno; jest suchy, nie można go lepić, przenoszony jest z miejsca na miejsce przez wiatr, tworzy zaspy, łatwo daje się zdmuchnąć.

 „KIEDY ŚNIEG SKRZYPI POD NOGAMI?”

- zabawa tropiąca ( przy dużym mrozie).

-dzieci spacerują po śniegu nasłuchując dźwięki wydawane przy każdym kroku.

-dzieci wydeptują na śniegu ścieżki, pokonują wykonaną trasę po śladach (tropią   kolegów).

 

Śnieg skrzypi pod nogami tylko w czasie dużego mrozu. Ten dźwięk powstaje w wyniku łamania się kryształków śniegu pod butami.

 

„CZY ŚNIEG JEST CZYSTY?”- eksperymentowanie

 - dzieci wysłuchują opowiadania H. Zdzitowieckiej

- dzieci umieszczają słoik wypełniony śniegiem pod ciepłym kaloryferem

- po pewnym czasie sprawdzają zawartość słoika.

Śnieg roztopił się, w słoiku pojawiła się brudna woda. Choć śnieg wydaje się czysty, znajduje się w nim dużo brudu- nie wolno jeść śniegu

 SPACER MALUCHÓW”- wiersz I. Suchorzewskiej

 

 

Pada śnieżek biały, Chrupią pod nogami

 

 Puszysty i suchy,    Zmarznięte kałuże,

 Idą na spacerek  Gubi Jaś kalosze,

 

Z przedszkola maluchy   Bo trochę za duże

 

 

Pada śnieżek biały,

 

 

Już go po kolana.

 

 

Lepią dzieci razem

 

 

Śmiesznego bałwana.

 

  1. „ŚNIEŻKOWE SZALEŃSTWO”- zabawa rzutna

- dzieci rzucają się śnieżkami.

Im dłużej ugniatamy śnieżki, tym stają się one twardsze, zbite (pod wpływem ciepła rąk). Nie wolno takimi śnieżkami rzucać w innych.

 2. „LEPIMY BAŁWANA”

-dzieci toczą śniegowe kule różnej wielkości, łączą je po trzy, ozdabiają marchewką, gałązkami, kamyczkami.

 3. „KOLOROWY ŚNIEG”

- dzieci barwią bałwana lub tworzą kolorowe „malunki” na śniegu

(wykorzystują do tego kolorową krepinę lub rozwodnione farby plakatowe).

Śnieg tak jak wodę można zabarwić.

 

4. „KULIG”

 

Dzieci przy piosence „ Zima, zima „ improwizują sannę. Poruszają się w różnych kierunkach ogrodu, omijając przeszkody. Na przerwę w muzyce – zmiana prowadzącego kulig i kierunku poruszania się.

5. „ŚNIEŻKI”- lepienie i rzuty śnieżkami - dzieci lepią kule i na sygnał rzucają w kolegę, a następnie do celu – kosz.

6. „SOPELKI”- dzieci podskakują najpierw jednonóż następnie obunóż do najwyżej zwisającego sopla

7. „Z GÓRKI NA PAZURKI”

-dzieci zjeżdżają sankami z górki, („dlaczego możemy zjeżdżać na sankach z górki?”).

Przy przesuwaniu się sanek po śniegu wytwarza się ciepło ( jak przy pocieraniu ręką o dywan) roztapiając wierzchnią warstwę śniegu. Ze śniegu tworzy się woda, która zamarza tworząc lód.

8. „ORZEŁ NA ŚNIEGU”- na zakończenie ćwiczeń dzieci wykonują orła kładąc się na plecach na śniegu i machając rękami i nogami.

 


 

 

Strona główna  /  NASZE PRZEDSZKOLE  /  AKTUALNOŚCI  /  KONTAKT  /  ZAJĘCIA DODATKOWE  /  GALERIA 2017  /  ARCHIWUM  /  PUBLIKACJE  /  PRZETARG  /  BIP  /  1% PODATKU
 
© 2007 iNetServis